jak_szybka_schudnac (3)

Chcesz szybko schudnąć?

Za miesiąc ślub, za 2 tygodnie urlop nad morzem, a może poznałaś kogoś fajnego i nareszcie masz powód do chudnięcia? Motywacja nie gra roli, zwłaszcza jeśli chcemy szybko schudnąć. Najważniejsza jest skuteczna dieta, determinacja i dyscyplina. Sprawdź, które plany żywieniowe umożliwią szybkie pozbycie się nadwagi.

Szybkie odchudzanie wymaga drastycznych środków. Nie ma czasu na wprowadzanie stopniowych zmian i cierpliwe czekanie na ich efekty. Tu trzeba działać, natychmiast! Niestety, rygorystyczne diety, które powodują gwałtowną utratę zbędnych kilogramów obarczone są sporym ryzykiem. Dotyczy ono przede wszystkie pojawienia się efektu jo-jo, czyli przybrania na wadze (często z nawiązką) zaraz po skończeniu diety. Ponadto zbyt monotonne i niekaloryczne diety mogą nie sprzyjać naszemu zdrowi i samopoczuciu. Zatem przed wdrożeniem każdej z nich warto zastanowić się, czy na pewno jest to dobre rozwiązanie.

Niskokaloryczne plany żywieniowe

jak_szybka_schudnac (1)Jedną z propozycji są niskokaloryczne diety. Najpopularniejsza jest dieta 1000 kcal, która pozostaje zbilansowana. Pod warunkiem, że jest odpowiednio rozpisana, przez wykfalifikowanego dietetyka. Jej zasadą jest spożywanie określonych produktów (chudego mięsa, nabiału, warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych) w określonych porcjach, tak, aby codziennie zjeść 4-5 lekkich posiłków. Dieta wymaga zdyscyplinowania, bowiem istotną rolę odgrywa tu ilość spożytych kalorii. Kolejną propozycją jest popularna dieta kopenhaska. Ta 13sto dniowa kuracja dostarcza znikomych ilości kcal, od 300-500 kcal/dobę, w zależności od dnia diety. Jadłospis jest z góry ustalony i nie dopuszcza żadnych odstępstw. Dieta powinna trwać równo 13 dni, nie dłużej i nie krócej. Z uwagi na bardzo niską wartość energetyczną diety jest ona ciężka do wdrożenia. Po kilku dnia żywienia zgodnie z zasadami diety kopenhaskiej pojawiają się poważne dolegliwości: ból głowy, osłabnie, omdlenia, odwodnienie. Zatem przed jej zastosowaniem warto poważnie się namyślić, czy gra jest warta świeczki. Niskokalorycznym planem żywicowym jest także dieta kapuściana, której menu opiera się na zupie z tego warzywa. Kuracja również dostarcza mało liczbę kcal na dobę, jednak pozwala na większe odstępstwa. Inną metodą są programy żywieniowe, w których jadłospis opiera się na gotowych produktach: zupach z proszku, batonikach czy koktajlach. Takie plany żywieniowe dostarczaj około 800 kcal/d, a specjalnie przygotowane potrawy są na ogół odpowiednio zbilansowane, co zapobiega niedoborom pokarmowym. Jednak te kuracje warto stosować pod okiem eksperta, który nas wesprze, doradzi jak się żywić i pomoże przebrnąć przez cały proces odchudzania. Diety te pozwalają schudnąć od kilku do kilkunastu kilogramów w niedługim czasie.

 

Autorskie diety

jak_szybka_schudnac (5)Hitem wśród autorskich planów żywieniowych jest białkowa dieta francuskiego lekarza Pierre Dukana. Twórca podzielił plan na 4 fazy, z których każda koleina jest mniej rygorystyczna. Wspólną cechą każdego etapu jest chudnięcie, różnie je ilość zgubionych kilogramów i plan żywieniowy. Pierwsza faza (atak) pozwala na najbardziej spektakularną utratę nadwagi. Menu opiera się wyłącznie na produktach będących źródłem białka. W kolejnej fazie dochodzi do osiągnięcia zamierzonej wagi, a do jadłospisu włącza się wybrane warzywa. Kolejny etap pozwala na stabilizację uzyskanej masy ciała i pozwala spożywać niektóre owoce oraz małe porcje produktów zbożowych. Ostatni etap ma na celu zapobieganie pojawie się efektu jo-jo. Jego zasady zbliżone są do zasad racjonalnej diety, z tym, że nadal obowiązuje jeden dzień, w którym menu opiera się wyłącznie o produkty dozwolone w pierwszej fazie. Twórca planu żywieniowego zasady, skuteczność oraz czas trwania diety opisuje w książkach. Warto do nich zajrzeć przed wdrożeniem diety. Znajdziemy tam wiele cennych porad i wskazówek, które warto mieć na uwadze podczas procesu odchudzania. Są tak także zawarte przykładowe jadłospisy na specyficzne dania diety Dukana. Dieta białkowa wiąże się z dużym rykiem obciążenia nerek czy wątroby. Zatem jej stosowanie warto skonsultować ze specjalistą i nie odejmować prób w przypadku złego stanu zdrowia.

Pamiętajmy, że szybkie odchudzanie nie równa się skutecznemu odchudzaniu. Jeśli pragniemy żyć w zdrowiu i racjonalnie tracić zbędne kilogramy zastanówmy się jaka metoda będzie dla nas najodpowiedniejsza. Czy warto ryzykować tak wiele dla kilku dni satysfakcji? Może lepiej uzbroić się w cierpliwość i poświęcić więcej czasu, aby skutecznie schudnąć i nie musieć się obawiać powrotu do dawnej sylwetki?

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*