dziewczyna z pączkiem

Co eliminować z diety, aby chudnąć?

Rozpoczynamy odchudzanie i stajemy przed trudną decyzją, jaką jest wybór skutecznej diety. Informacji szukamy wszędzie: w Internecie, prasie, książkach, często sięgamy też po poradę specjalistów. Wciąż jednak nie mamy pewności czy akurat ta dieta będzie dla nas odpowiednia.

Często wydaje nam się, że odżywiamy się zdrowo. Na co dzień nie jadamy w fast-foodach, nie sięgamy po chipsy czy inne przekąski. Jednak nasza waga wciąż stoi w miejscu. Być może przyczyną braku efektów odchudzania są małe błędy żywieniowe, których nie jesteśmy świadomi.

Powszechnie panujące opinie o tym, że niejedzenie pieczywa czy makaronów odchudza są nie do końca prawdziwe. Jeśli chcemy, aby nasze odchudzanie było skuteczne i pozwalało cieszyć się zgrabną sylwetką dłużej powinniśmy wystrzegać się monotonnych diet. Rezygnowanie z którejś z grup produktów spożywczy (np. produktów zbożowych) nie jest dobrym wyjściem. Pamiętajmy, że dieta nie może być jedynie epizodem w naszym życiu. Powinna towarzyszyć nam cały czas, tym bardziej jeśli mamy tendencję do tycia. Dlatego kluczowa jest zmiana nawyków żywieniowych, w taki sposób, abyśmy mogli ją podtrzymywać przez całe życie. Rezygnacja z pieczywa lub innego produktu spożywczego jest kontrowersyjna i na dłuższą metę nieskuteczna. Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych, zarówno węglowodanów, białek jak i tłuszczów. Grunt to odpowiedni ich rodzaj i właściwe proporcje między nimi.

Rzeczą, którą możemy zrobić, aby wspomóc swoje odchudzanie jest rezygnacja z produktów i potraw, które mu nie sprzyjają. Często sięgamy po niektóre z tych produktów w nadziei, że nasza dieta na tym nie ucierpi. Dzieję się tak, dlatego iż producenci wprowadzają nas w błąd i reklamują żywność jako zdrową i dietetyczną, która wcale taka nie jest. Wiadomo, że należy odstawić słodycze, słone przekąski, tłuste potrawy czy alkohol. Z czego jeszcze warto rezygnować?

Oto czarna lista produktów spożywczych, których powinniśmy wystrzegać się na diecie:

  • Soki owocowe. Zajmują pierwsze miejsce ze względu na fakt, iż najczęściej kojarzymy je ze zdrowiem. Są przecież produkowane z owoców, a owoce to samo dobro. Niestety, oprócz owoców jest w nich masa cukru, sztucznych barwników i konserwantów. Nawet w sokach 100% (wyprodukowanych z koncentratów), które nie zawierają dodatku cukrów, cukry te są obecne. Są one pochodzenia naturalnego, z owoców, jednak wciąż pozostają one wrogiem odchudzania. Nawet świeże soki to nabiałnie do końca dobra alternatywa. Są pozbawione błonnika pokarmowego, ważnego składnika diety odchudzającej.
  • Żywność typu „light”, która najczęściej jest odtłuszczona. Tłuszcz to nośnik smaku, w związku z tym, aby żywność „light” była jadalna producenci wspomagają ją słodzikami oraz dodatkiem cukru. Zanim sięgniemy po taki produkt upewnijmy się, że słowo „light” lub „lekki” zostało właściwie użyte, a spożycie tego produktu nie zrujnuje naszej diety i zdrowia.
  • pieczywoPieczywo dietetyczne imitujące pełnoziarniste lub razowe. W rzeczywistości ciemna barwa (kojarzona ze zdrowym pieczywem) jest uzyskiwana poprzez dodatek słodu czy karmelu, czyli cukrów, a nie nieoczyszczonych mąk. Patrzmy zatem uważnie na skład pieczywa i przyglądajmy się jego strukturze. Powinna być niejednorodna. Jednolite, ładnie zabarwione ciemne pieczywo z pewnością nie przysłuży się naszej diecie.
  • penneRozgotowany makaron czy ryż. Zbytnie przegotowywanie tego typu produktów znacznie podnosi ich indeks glikemiczny, co nie sprzyja redukcji masy ciała. Do diety odchudzającej z pewnością możemy włączyć makarony (najlepiej pełnoziarniste i razowe) oraz brązowy lub nieoczyszczony ryż. Warunkiem koniecznym musi być ich odpowiednie przygotowanie, czyli al dente (produkt taki powinien być jędrny, lekko twardy i stawiać lekki opór zębom).

Do prawidłowego funkcjonowania organizm potrzebuje wszystkich witamin i składników mineralnych. Wielu z nich nie jest w stanie sam wytworzyć, dlatego potrzebuje pobrać je z żywności.  Rezygnacja z produktu, który jest w stanie nam je zapewnić to poważny błąd. Ponadto wiele substancji i pierwiastków zawartych w żywności wspomaga odchudzanie. Nie bójmy się zatem sięgać po różne grupy produktów. Pamiętajmy, aby wybierać te właściwe i zachować rozsądek w planowaniu codziennego jadłospisu.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*