cellulit

Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa na celu redukcję podskórnej tkanki tłuszczowej i zapobieganie pojawieniu się cellulity w przyszłości. Najlepsze efekty diety uzyskuje się, gdy zostanie połączona z aktywnością fizyczną i odpowiednią pielęgnacją ciała.

Cellulit (popularna skórka pomarańczowa) to nieprawidłowo rozdystrybuowana tkanka tłuszczowa podskórna. Najczęściej występuje w okolicy kolan, na udach, pośladkach i ramionach. Problem ten dotyka blisko 90% kobiet, zarówno szczupłych jak i tych tęższych. Uważa się, ze głównymi przyczynami powstawania cellulitu, obok skłonności dziedzicznych są:

  • brak ruchu i regularnej aktywności fizycznej;
  • nieprawidłowe odżywianie (niezbilansowana dieta, bogata w tłuszcze zwierzęce, cukry proste, uboga w błonnik, witaminy i składniki mineralne);
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej (ciąża, antykoncepcja doustna, menopauza, choroby tarczycy);
  • nieprawidłowości związane z przemianą materii.

Dieta antycellulitowa ma na celu przyspieszenie przemiany materii, oczyszczenie ciała i usunięcie toksyn z organizmu. Pomaga także osiągnąć i ustabilizować prawidłową masę ciała.

Podstawowe zasady diety antycellulitowej:

  1. zegarJedz regularnie małe posiłki. Staraj się, aby było ich w ciągu dnia minimum 4, idealnie jest gdy spożywasz 5 posiłków (3 większe i 2 zdrowe przekąski pomiędzy nimi).
  2. Nawadniaj organizm, w ten sposób pomożesz mu się oczyścić. Prawidłowe nawodnienie skóry od wewnątrz  także poprawa jej kondycji i jędrności.
  3. Ogranicz sól w swojej diecie. Jej nadmiar powoduje obrzęki wywołanie zatrzymywaniem wody w organizmie, co zwiększ nieestetyczne efekty, które wywołuje cellulit. Wyeliminuj zatem słone przekąski, chipsy, orzeski, żywność typu fast-food, przetworzone produkty pożywcze i nie dosalaj potraw na talerzu. Zamiast soli używaj świeżych lub suszonych ziół.
  4. Włącz od diety produkty, które przyśpieszą przemianę materii: pełnowartościowe białko zwierzęce (ryby, chudy drób, jaja, chuda wołowina), przyprawy (chili, imbir, cynamon, kardamon) oraz zieloną herbatę.
  5. Wzbogać swoje codzienne menu o 300-400 gramów warzyw i owoców. Częściej sięgaj po surowe warzywa: pomidory, ogórki, rzodkiewki, paprykę, sałatę, cykorię, rukolę, rzepę oraz niskokaloryczne owoce jak truskawki, jagody, jabłka, grejpfruty i pomarańcze.
  6. Nie pij kawy, mocnej herbaty i nie nadużywaj alkoholu. Wszystkie te pływny wypłukują cenne składniki z naszego organizmu, miedzy innymi, takie które poprawiają kondycje naszej skóry. Nadmierne picie czy palenie papierosów osłabia naczynia krwionośne, które gorzej funkcjonują i nie dostarczają odpowiedniej ilość substancji odżywczych do wszystkich komórek naszego ciała.

dieta_antycellulitowa (3)I pamiętaj, że jedynie dieta połączona z regularną aktywnością fizyczną pomaga walczyć z cellulitem naprawdę skutecznie. Jeśli dodatkowo zadbasz o właściwą pielęgnację skróry odpowiednim preparatami możesz być pewna, że efekty będzie widać gołym okiem.

 

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*