kobieta

Dieta na piękne włosy

Pielęgnacja włosów szamponem czy odżywką poprawa ich wygląd na krótką chwilę. Aby zadbać o swoje włosy na co dzień należy działać od wewnątrz i dostarczyć organizmowi niezbędnych składników, aby włosy lśniły i były mocne.

Odchudzanie, zwłaszcza w oparciu o restrykcyjne zasady diety, nie sprzyja kondycji naszych włosów. Wszelkie monotonne plany żywieniowe, sprawiają, ze nasz jadłospis ubożeje w cenne witaminy i składniki mineralne. Dlatego podstawą każdej interwencji podejmowanej w celu poprawy kondycji włosów powinna być zbilansowana dieta.

Spożywanie różnorodnych posiłków i łączenie wielu produktów pozwoli wzbogacić menu w cenne substancje takie jak pełnowartościowe białko zwierzęce, cynk, magnez, wapń, żelazo, miedź czy witaminy A i z grupy B.

Po które produkty sięgać, aby dostarczyć włosom cennych substancji?

Orzechy włoskie, migdały, owoce morza (ostrygi, małże), wątróbka, wołowina, kukurydza w kolbach, nasiona słonecznika, jaja, kasza gryczana oraz sezam to produkty bogate w ważny pierwiastek – cynk. Poprawia on ukrwienie skóry. Jest także składową struktury włosa, odpowiada za jego wytrzymałość i wygląd.

dieta_na_piekne_wlosy (2)Brokuły, otręby pszenne, kasza gryczana, soczewica, soja, szpinak, orzechy włoskie i kakao to źródła cennego magnezu, niezbędnego do prawidłowego rozwoju włosa. Magnez reguluje pracę tarczycy, a od jej wydolności zależy także kondycja nasze skóry i włosów.

Czerwone mięso, podroby, wędliny czy ostrygi to dobre źródła żelaza hemowego, które przyswaja się lepiej niż to ze szpinaku, pestek dyni czy orzechów. Niemniej warto sięgać również po te produkty. Niedobór żelaza bowiem powoduje łysienie zarówno u mężczyzn jak i kobiet. Ponadto osłabia cały organizm, zmniejsza dotlenieni narządów i tkanek

Produkty mleczne, sery żółte, suszone figi, sardynki, mak, sezam, orzechy włoskie dostarcza nam wapnia, który nie tylko jest budulcem kości. Wspomaga także strukturę włosa.

Groch, fasola, kasze makarony są źródłem miedzi, niezbędnej do nadawania włosom barwy oraz zapobiegania niekorzystdieta_na_piekne_wlosy (3)nym zmianom w ich strukturze.

Pełnowartościowe białko zwierzęce dostarczy naszemu organizmowi aminokwasów (cysteiny, tryptofanu oraz metioniny) niezbędnych do zachowania połysków włosów, zapobiegania ich kruchości i łamliwości.  Białko, które wszystkie aminokwasy egzogenne (niezbędne), znajdziemy w mięsie, jajach, mleku i produktach mlecznych.

Tłuszcz rybi, oleje, masło, wątróbka czy marchew to kopalnia witaminy A, której brak szczególnie doskwiera naszym włosom. Podobnie jak niedobór witamin z grupy B. Sięgajmy więc po ich źródła: pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa, mięso, ziarna słonecznika, owies oraz migdały i orzechy.

Warto pamiętać, że kruche, łamliwe i wypadające włosy mogą być oznaką poważnych problemów zdrowotnych. Dlatego każdą nietypową zmianę w ich strukturze lub częstotliwości wypadania należy diagnozować w gabinecie lekarza. Warto wybrać się do dermatologa oraz endokrynologa, którzy zleca dodatkowe badania, pomagające zdiagnozować faktyczną przyczynę wypadania włosów.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*