dziewczyna

Dieta w walce z trądzikiem

Trądzik to zmora wielu osób, nie tylko nastolatków. Często dokucza nam po zakończeniu okresu dojrzewana, uprzykrzając życie i odbierają chęć do kontaktów towarzyskich. Leczymy się za pomocą wielu specyfików, ciągle odwiedzamy dermatologa, a nie pomyślimy nawet o tym, że dieta może pomóc nam w tej batalii.

Wiadomo, że dieta to nie główna przyczyna powstawania nieestetycznych wyprysków. Jednak jej zmiana może wspomóc podstawowe leczenie, łagodząc niedoskonałości. Zbilansowana dieta powinna zawierać produkty, które korzystnie wpływają na wygląd cery, zapobiegają powstawaniu stanów zapalnych oraz oczyszczają organizm z toksyn.

Z codziennego jadłospisu należy bezwzględnie wykluczyć źródła cukrów prostych. To pożywka dla bakterii, drożdżaków i grzybów. Eliminujemy zatem słodycze, słodkie soki owocowe, napoje gazowane oraz alkohol. W diecie nie ma miejsca także na przetworzoną żywność, czyli wszelkie chipsy, słone przekąski, dania fast-food (kebab, frytki, burgery), zupy czy sosy instant, kolorowe napoje, gotowe dania, ketchupy, sosy z butelek. Ograniczeniu podlegają także źródła tłuszczów zwierzęcych, czyli smalec, masło, tłuste sery żółte, śmietany, wieprzowina, baranina oraz podroby. Mięsa te należy zastąpić chudym drobiem, rybami morskimi, które są źródłem kwasów omega 3 o właściwościach przeciwzapalnych.

zbożoweZmień dotychczasowe, niezdrowe produkty na zdrowsze zamienniki. Sól oraz gotowe mieszanki przypraw warto odstawić na bok, a zamiast nich używać świeżych i aromatycznych ziół lub suszonych odpowiedników. Z diety wyklucza się także kostki rosołowe, które są źródłem glutaminianu sodu. Białe pieczywo i makarony należy zastąpić pełnoziarnistymi odpowiednikami: chlebem razowym, graham, makaronem razowym, brązowym lub nieoczyszczonym ryżem oraz grubymi kaszami (pęczak, gryczana). Dostarczą one cennego błonnika pokarmowego, wspomagającego oczyszczanie jelit i usuwanie zalegających resztek pokarmowych.

owoceSięganie po warzywa, które są źródłem cennych antyoksydantów (bata-karotenu, witaminy A, C) to kolejna istotna zmiana. Wybieraj surową marchew, która poprawi kolor skóry, dostarczy przeciwutleniaczy walczących z wolnymi rodnikami oraz wzbogaci dietę w błonnik pokarmowy. Podobne właściwości mają dynia, pomidory, brokuły, truskawki, maliny, brukselka, dzika róża, melon, morele czy brzoskwinie. Soja i kiełki roślinne to źródła cynku, który ma zbawienne działanie na skórę. Jego niedobór pogarsza gojenie się ran, pogłębia zmiany na skórze i wpływa niekorzystnie na jej wygląd. Dodanie do diety źródeł witamin z grupy B, czyli orzechów, jaj, pełnoziarnistych produktów zbożowych, nasion słonecznika to także zalecana praktyka. Witaminy z grupy B łagodzą skórne schorzenia i pomagają w regeneracji naskórka.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*