Jagody goji wspomagają odchudzanie

Jagody goji przebojem weszły na polski rynek. Każdy kto chce zdrowo się odżywiać powinien uwzględnić je w swoim codziennym menu. Idźmy śladem Tybetańczyków, którzy być może właśnie tym rubinowym owocom zawdzięczają swoje zdrowie. Skąd pochodzą i jakie właściwości sprawiły, że jagody goji uznajemy za najzdrowsze owoce świata?

Jagody goji, zwane także kolcowojem pospolitym pochodzą z Chin, Mongolii i Tybetu, krain o umiarkowanym klimacie. W tych rejonach znane są od setek lat i od niepamiętnych czasów mieszkańcy tych rejonów korzystają z dobrodziejstw, jakie oferują jagody goji. Współczesny świat  właśnie zachłysnął się rewelacjami na temat prozdrowotnych i odchudzających właściwości tych niesamowitych owoców.

Jagody goji są kopalnią cennych składników odżywczych, witamin i minerałów. Dostarczają antyoksydantu (witaminy C), wspierającego naszą odporność, wspomagającego profilaktykę przeziębień, a także stymulującego produkcje kolagenu. To on odpowiada za elastyczność i piękny wygląd skóry. W jagodach znajdziemy również bardzo cenny składnik mineralny – żelazo. Jak wiadomo niezbędne jest do produkcji hemoglobiny, a także bierze udział w  transporcie tlenu. Dzięki temu pierwiastkowi mamy siłę i witalność. Niedobór żelaza może powodować anemię, osłabienie i złe samopoczucie. Porcja jagód wzbogaci naszą dietę także w wapń, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu kostnego. Jagody goji to także bogactwo innych cennych antyoksydantów: cynku i selenu, odpowiadających za promienny wygląd skór, piękne włosy, zadbane paznokcie, a przede wszystkim dobry nastrój. Te Tybetańskie skarby obfitują także w cenny  przeciwutleniacz i barwnik – beta-karoten, który opóźnia procesy starzenia się, dba o skórę, nadając jej promienny blask. zwyrodnienia plamki żółtej.

Wpływ jagód goji na organizm:

  • Wspomaganie odchudzania: dzięki błonnikowi pokarmowemu, który usprawnia pracę przewodu pokarmowego, reguluje apetyt i oczyszcza organizm.
  • Obniżanie stężenia cholesterolu we krwi, regulacja pracy serca oraz korzystny wpływ na normalizację ciśnienia tętniczego krwi. To wszystko dzięki fitosterolowi.
  • Wykazują działanie przeciwnowotworowe oraz zmniejszające skutki uboczne chemioterapii.
  • Ekstrakt z owoców goji obniża stężenie cukru i tłuszczów we krwi, co w przyszłości może okazać się pomocne w leczeniu cukrzycy i zaburzeń lipidowych.

Jak włączyć je do diety?

Rosnący popyt na żywność o cudownych właściwościach i moda na zdrowe jedzeni sprawiły ze dostęp do jagód goji jest coraz prostszy. Ci którzy znają ich smak i maja stałych dostawców mogą zamawiać jagody przez Internet. Reszcie proponujemy bardziej tradycyjne metody. W Polsce dostępne są jagody goji w postaci suszonej. Znajdziemy je w większości sklepów do tych ze zdrową i ekologiczną żywnością, po markety i osiedlowe delikatesy.

Ich smak możemy określić jako lekko kwaśny z lekko pikantną i słodką nutą. Zastosowane w kuchni jest szerokie. Suszone jagody możemy dodawać niemal do wszystkiego: zdrowych koktajli, owsianek, płatków na mleku, kaszy jaglanej, ciast czy nawet potraw mięsnych. Warto zwiedzieć, że zalecaną porcją jest około 10-15 g dziennie (garść). Alternatywą dla osób, nieprzepadających za suszonymi owocami są suplementy w kapsułkach, batoniki, a także owocowe herbaty. Jeśli nie jesteśmy na diecie i chcemy sprawić sobie odrobinę przyjemności możemy sięgnąć po owoce goji zatopione w gorzkiej lub deserowej. Produktów takich szukajmy w delikatesach i  sklepach ze zdrową żywnością.

 

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*