arbuz

Jak odżywić cerę?

Pielęgnacja cery odpowiednim płynem, tonikiem i kremem to jedynie połowa sukcesu w walce o zdrowy wygląd skóry. Istotne jest dostarczenie substancji z wewnątrz, które odżywią i pomogą regenerować wszystkie komórki naszej cery.

Skóra jest organem (tak samo jak serce czy żołądek) o największej powierzchni sięgającej nawet 2 m2. Zbudowana z wielu warstw, której elementem budulcowym są specyficzne komórki. Każda z tych komórek potrzebuje tlenu i substancji odżywczych do właściwego funkcjonowania. Takie paliwo może zapewnić jedynie zbilansowana dieta oraz solidna dawka ruchu.

Odżywiane cery

Pierwszym krokiem, który powinnyśmy podjąć jest właściwe nawilżenie skóry, zapewniane przez odpowiednie nawodnienie organizmu. Każdego dnia należy wypijać około 8 szklane naturalniej, mineralnej wody. W upalne lato czy przy zwiększonej aktywności fizycznej wody powinno wypijać się znacznie więcej. Woda to także wspomagacz oczyszczania. Dzięki temu, że usprawnia pracę nerek pozwala na bardziej efektywne filtrowanie krwi  i oczyszczanie organizmu z toksyn. Takie mechanizmy zapobiegają pojawianiu się wyprysków na cerze.

Wprowadzenie do diety źródeł błonnika pokarmowego: pełnoziarnistych produktów zbożowych kaszy gryczanej, jęczmiennej, pieczywa razowego i graham, brązowego lub nieoczyszczonego ryżu, otrębów czy płatków owsianych), nasion roślin strączkowych (soczewicy, soi, grochu) warzyw i owoców (malin, truskawek, jabłek, porzeczek, jeżyn czy cytrusów) to kolejny ważny krok. Błonnik pokarmowy zawarty w tych produktach usprawnia pracę przewodu pokarmowego i pozwala go czyścić z zalegających resztek. Co grejpfrutodgrywa ogromną rolę w usuwaniu szkodliwych metabolitów.

Korzystny wpływ na wygląd cery mają także niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe. Odmładzają cerę nadając jej promienny wygląd i dbając o elastyczność. Cennych kwasów tłuszczowych szukaj w rybach morski (łosoś, makrela, tuńczyk, dorsz, mintaj), oliwę z oliwek, oleju rzepakowym, lnianym, z pestek winogron, lnianym, sezamowym czy słonecznikowy oraz w nasionach słonecznika, pestkach dyni i orzechach.

Nieoceniona jest także rola antyoksydantów, które zwalczają wolne rodniki, pogarszające wygląd  kondycję cery i przyśpieszające procesy jej starzenia się. Staraj się zatem wzbogacić swoja dietę o 3-4 porcje świeżych warzyw i 1 lub dwa niskokaloryczne owoce. herbata zielonaTo źródła cennych przeciwutleniaczy.

Zioła, stosowane zamiast soli wspierają nasza walkę o lepsza cerę. Wszelki napary z rumianku, mniszka lekarskiego czy łopianu  pite lub wcierane w cerę również poprawiają jej stan. \

Tego unikaj

Jeśli chce dłużej zachować promienny wygląd cery i pozbyć się niedoskonałości przede wszystkim musisz unikać żywności, która psuje wygląd skóry. Zalicza się do niej produkty przetworzone, tłuste mięsa i potrawy typu fast-food, cukry proste zwarte w słodyczach i słodkich napojach. Z diety eliminuje się także mocne napary herbaty, duże ilość kawy i alkoholu. Wszystkie te płyny powodują nadmierne wypłukiwane cennych substancji odżywających cerę. Ich cynku, miedzi, magnezu czy wapnia znacznie pogarsza kondycję i zdrowe naszej cery.

Dieta ma ogromny wpływ na wygląd skóry i nasze samopoczucie. Pomoce w dbaniu o prawidłowe nawilżenie i stan cery mogą być kosmetyki. Warto pamiętać, aby były one odpowiednio dobrane do rodzaju naszej cery i problemów, z którymi się borykamy. Złe kosmetyki szkodzą, podobnie jak ich nadmiar.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*