jak wspomóc odchudzanie

Jak wspomóc odchudzanie?

Stosujesz dietę i ograniczasz kalorie. Poznałaś już najważniejsze tajniki skutecznego odchudzania, jednak wciąż, mimo wytrwałości w postanowieniach nie widzisz wymarzonych efektów. Czy gdzieś popełniasz błąd? Jeśli tak to jak go wyeliminować?

Odchudzanie to najczęściej żmudny proces, wymagający poświęcenia oraz cierpliwości. Niestety, na efekty trzeba poczekać i to czasem dłużej niż tego byśmy sobie życzyli. Jednak są sytuacje, w których nasza dieta jest bez zastrzeżeń, a mimo to brak spektakularnych spadków masy ciała. Jak postępować w takim przypadku?

Dopasuj trening do diety

jak wspomóc odchudzanie3Dieta to podstawa odchudzania. Jednak na nic zdadzą się nasze wysiłki, jeśli zaniedbamy aktywność fizyczną. Ruch to nie odłączy element profilaktyki oraz leczenia nadwagi i otyłości. Odchudzać możemy się dopiero, gdy bilans energetyczny będzie ujemny. Oznacza to, że musimy wydatkować więcej kalorii niż spożywamy. Zatem, jeśli nasze dobowe zapotrzebowanie wynosi 2000 kcal, aby chudnąć w tempie 0,5 kg tygodniowo, każdego dnia musimy dostarczyć 1500 kcal. Wartości te osiągniemy odpowiednio komponując jadłospis i systematycznie ruszając się. Każda forma aktywności fizycznej to spalone kalorii. Zatem zamiast wypoczywać na kanapie przed telewizorem przebiegnijmy się, wyjdźmy na rower lub pograjmy z przyjaciółką w tenisa. To nie tyko doskonały sposób na wspomaganie odchudzania. To także  gwarancja dobrego samopoczucia. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego wydzielane są endorfiny, które poprawiają humor.

Wspomagaj metabolizm

Nie tylko odpowiednia dieta i dopasowany plan żywieniowe są pomocne w odchudzaniu. Naszą redukcję zbędnej tkanki ciała wspomogą naturalne spawacze tłuszczu. Zaliczamy do nich paprykę chili, zieloną herbatę, imbir, cynamon i substancje zawarte w ananasie. Włączanie tych produktów do codziennego menu pomoże nam skuteczniej walczyć z nadwagę. Możemy także sięgnąć po dodatkową pomoc w postaci suplementów. Tabletki na odchudzanie mogą okazać się dużym ułatwieniem, które przyjdzie w najlepszym momencie. Warunek jest eden, nie polegajmy wyłącznie na wspomagaczach. Sukces odniesiemy jedynie wtedy, gdy będą one dostatkiem do zbilansowanej diety i regularnej aktywności fizycznej.

Wysypiaj się i unikaj stresu

Naukowcy już dawno stwierdzili, ze właściwa ilość snu pozwala nie tylko na regenerację organizmu, ale także wspomaga odchudzanie. Sen koi nerwy, uspokaja i redukuje stres. Przewlekły stres z kolei wpływa na rozchwianie gospodarki hormonalnej, co negatywnie odbija się na naszej sylwetce.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*