jak_wybrac_preparat_na_odchudzanie (2)

Jak wybrać preparat na odchudzanie

Każdy rok to kolejna porcja nowości na rynku suplementów dietetycznych. Eksperci prześcigają się w wymyślaniu i badaniu właściwości coraz to dziwniejszych specyfików. Z biegiem lat kolejne badania wykazują korzystne działanie niektórych tabletek, inne obalają mity o skuteczności tych najbardziej popularnych. Jak z gąszczu informacji oddzielić ziarno od plew i wybrać suplementy, które faktycznie działaj?

Każdy organizm jest inny i ma inne potrzeby. Jeden z nas jest bardziej podatny na działanie konkretnej substancji inny będzie na nią oporny. Wybór tabletek wspomagających odchudzanie nie jest zatem prosty. Skąd mamy wiedzieć, które składniki danego preparatu pomogą nam w walce ze zbędnymi kilogramami? Trzeba poznać mechanizm działania tabletek odchudzających i wybrać te, które będą współgrały z naszym stylem życia i sposobem żywienia.

Tabletki odchudzające dzielimy na trzy podstawowe, grupy. Podział ten warunkuje mechanizm działania zawartych w tabletkach substancji. Wyróżniamy:

  • suplementy zmniejszające łaknienie,
  • tabletki blokujące wchłanianie tłuszczów w przewodzie pokarmowym,
  • preparaty zwiększające spalanie tkanki tłuszczowej.

Tabletki hamujące apetyt

jak_wybrac_preparat_na_odchudzanie (3)Najliczniejszymi preparatami, które mają na celu obniżenie łaknienia są środki zwierające w swoim składzie błonnik pokarmowy. Do najczęściej występujących substancji stosowanych w tych tabletkach należą frakcje takie jak: galaktomannan, glukomannan, ksantan, pektyny i agar-agar. W preparatach natkniemy się także na naturalne wyciągi z jabłek, ananasa, buraków, fasoli, słonecznika czy alg. Błonnik pokarmowy występuje także w pokarmach, które spożywamy na co dzień. Dobrym źródłem są nasiona roślin strączkowych, pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. Frakcje rozpuszczalne występujące w błonniku wiążą znaczne ilości wody, pęczniejąc w żołądku rozciągając jego ściany, co sprzyja powstawaniu uczucia sytości. Opóźniają również moment, w którym spożyty pokarm opuszcza żołądek, co zmniejsza apatyt na długi czas po posiłku. Inne frakcje błonnik pokrywają ścianki jelit żelem, co opóźnia wchłanianie cukrów i tym samym pomaga regulować stężenie glukozy we krwi. Nierozpuszczalne elementy włókna pokarmowego „wymiatają”  z przewodu pokarmowego zalegające resztki, sprzyjając oczyszczaniu organizmu. Skuteczność błonnika w dietach odchudzających z zastosowaniem niskokalorycznego planu żywieniowego potwierdzono naukowo. Efekty uzyskuje się, gdy dziennie przyjmujemy minimum 30 g błonnika Należy pamiętać o odpowiedniej ilości płynów. Tabletki czy kapsułki z błonnikiem należy obficie popijać wodą, aby nie doprowadzić do podrażnienie przełyku. Preparaty zawierające błonnik będą polecane osobom, które mają problem z podjadaniem słodyczy po posiłku. Niezalecane natomiast będą cierpiącym na schorzenia przewodu pokarmowego (nadżerki, wrzody, choroby zapalne jelit, choroby wątroby, uchyłki, hemoroidy).

Suplementy, które blokują wchłanianie tłuszczów

Działanie preparatów, których zadaniem jest zmniejszeni ilości tłuszczu wchłanianego z pożywienia polega na blokowaniu trawienia przez enzymy przewodu pokarmowego  około 1/3 ilości przyjmowanego tłuszczu. Niestrawiony tłuszcz zostaje wydalony, a nie zmagazynowany w postaci tkanki tłuszczowej podskórnej. Tabletki o takim działaniu zalecane są osobom, którym trudno jest zmienić nawyki żywieniowe czy przejść na dietę odchudzającą. Jednakże właściwie dobrana dieta redukcyjna i regularna aktywność fizyczna z pewnością spotęgują efekty, które wywołują te tabletki odchudzające.

Tabletki, przyśpieszające spalanie tkanki tłuszczowej

„Spalacze” tkanki tłuszczowej to pigułki, które zawierają substancje pozyskiwane z ziół. Najpopularniejsze są efedryna, HCA, chitosan czy pirogronian. Działanie środków wspomagających spalanie tłuszczu polega na zwiększeniu metabolizmu oraz podniesieniu przemian energii w organizmie. Procesy te sprzyjają skutecznemu odchudzaniu. Naturalnym substancjami o takim działaniu są chili, imbir, cykoria, jabłka, ananas, algi morskie. Skuteczność tych tabletek występuje jedynie w połączeniu z aktywnością fizyczną Preparaty, które wzmagają spalanie tłuszczu będą zatem odpowiednie jedyne dla osób regularnie trenujących.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*