pieczywo

Jakie pieczywo wybierać na diecie?

Chleb i bułki towarzysza nam podczas większości posiłków. Nie ma jak klasyczna kanapka z wędliną i pomidorem. W momencie, gdy decydujemy się odchudzać często rezygnujemy z pieczywo. Czy to właściwe postępowanie?

To mit, który na przestrzeni lat zyskał wielu zwolenników. Gdy przechodzimy na dietę pierwszą grupą produktów, kore ograniczmy lub całkowicie z nich rezygnujemy są produkty zbożowe. Najczęściej odstawiamy pieczywo i makarony. Nie słusznie. Te produkty są dobrym źródłem błonnika, białka roślinnego oraz witamin z grupy B. Wszystkie te substancje są niezbędne zarówno w racjonalnym żywieniu jak i właściwym odchudzaniu.

Czy pieczywo jest tuczące?

Chleb, wbrew powszechnej opinii, nie jest kalorycznym produktem. Dwie kromki razowego chleb dostarczają około 140 kcal. To mniej więcej tyle samo, co duże opakowanie jogurtu czy mały banan. Z chleba nie należy rezygnować. Co prawda pieczywo ciemne ma podobna wartość kaloryczną jak białe, jednak to pierwsze jest bardziej wartościowe. Pieczywo białe dostarcza jedynie kalorii pod postacią węglowodanów prostych. Warto jednak wybierać właściwe pieczywkromki chlebao, które dostarczy cennych składników odżywczych i pozwoli nam skutecznie chudnąć. Takim pieczywem są chleby razowe, pełnoziarniste z dodatkami nasion czy siemienia lnianego czy pieczywo graham. Chleby wypiekane z pełnoziarnistej lub razowej mąki dostarczają błonnika pokarmowego, który jest skuteczną bronią w walce z nadwagą. Pomaga opóźnić pojawienie się głodu po posiłku oraz wspomaga oczyszczanie organizmu. Wiadomo, że przejadanie się pieczywem nie będzie sprzyjało naszej diecie. Jednak3-4 kromki chleb lub duża grahamka nie zniweczą naszych planów i dążeń do smukłej sylwetki. Pamiętajmy, że każdego dani należy spożywać około 5 porcji produktów zbożowych. Są to kasze, brązowy ryż, płatki owsiane, otręby i właśnie pełnoziarniste pieczywo.

Alternatywa dla chleba

Nie każda kanapka musi być skomponowana w podobny sposób. Czasem, dla urozmaicenia możemy sięgnąć po pieczywo chrupkie. Pamiętajmy jednak, że 100 g chrupkiego pieczywa ma więcej kcal niż 100 g chleba tradycyjnego. Zatem nawet takie rodzaj pieczywo wymaga od nas ograniczenia w jego spożywaniu. Dodatkiem do sałatek, zup lub koktajli mlecznych mogą być wafle ryżowe. Produkowane w 100% z brązowego ryż świetnie zastąpią tradycyjnego tosta lub bułkę.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*