praca przy komputerze

Jedz zdrowo w pracy

W pracy spędzamy większą część czasu w ciągu dnia. Dlatego nasze żywienie powinno być tak samo zdrowie i zbilansowane w tygodniu jak i podczas weekendu czy wypoczynku. Dbanie o dietę w pracy nie musi być trudne. Wystarczy wdrożyć kilka drobnych zmian i mieć na uwadze najważniejsze zasady racjonalnego odżywiania się.

Życie staje się coraz szybsze i musimy się na taki tryb przestawić. Najczęściej cierpi na tym nasza dieta, a później zdrowie. Wiele dolegliwości związanych ze stresem w pracy, nieregularnym żywieniem czy nadmierną konsumpcją używek wywołuje choroby, na które cierpi coraz więcej z nas. Prawidłowa dieta w ciągu 8 godzin spędzanych w pracy to podstawa dobrego samopoczucia  i warunek konieczny do spełnienia na drodze do szczupłej sylwetki. Zapamiętajmy kilka prostych zasad i wdrażajmy je stopniowo. Pomoże nam to w pełni zapanować nad żywieniem, nawet gdy będziemy w biegu.

Nie zaczynajmy dnia od kawy i drożdżówki chwyconej w pośpiechu. Śniadanie powinno być pełnowartościowym, odpowiednio zbilansowanym posiłkiem, który dostarczy nam energię na cały poranek. Możemy zjeść pożywane kanapki przygotowane na pełnoziarnistym pieczywie, które obfituje w błonnik pokarmowy. Błonnik zwiększa uczucie sytości, pomaga regulować stężenie glukozy we krwi, co zmniejsza ryzyko wystąpienia nagłego głodu. Jeśli nie przepadamy za pieczywem sięgnijmlunch boxy po naturalny jogurt z musli lub owsiankę ze świeżymi owocami. Pamiętajmy, aby śniadanie zjeść przed wyjściem. Pomoże nam to przetrwać pierwsze
godziny, nawet, gdy w pracy zaskocz nas niespodziewane spotkanie. Dzięki obfitemu i pełnowartościowemu śniadaniu unikniemy kłopotliwego burczenia w brzuchu. Drugie śniadanie jest równie istotnym posiłkiem jak pierwsze. Możemy wybrać sałatkę przygotowaną ze świeżych warzyw, grahamkę z rybą lub wędliną, sałatą i rzodkiewką. Unikajmy brania do pracy kanapek z ogórkiem lub pomidorem. Jeśli nie zjemy ich przez dłuższy czas rozmiękną i będą  niesmaczne. Wtedy łatwiej sięgnąć po pokusę w postaci batonika lub drożdżówki. Słodkim dodatkiem do drugiego śniadanie może być świeży, sezonowy owoc. Nie zapomnijmy o szklance wody, którą powinniśmy wypić zaraz po posiłku.

Na lunch zjedzmy solidną porcję sałatki, smaczną zupę lub pełnowartościowy obiad. Starajmy się częściej wybierać ryby i potrawy z nasion rośli strączkowych. Na mięso decydujmy się co drugi, trzeci dzień. Nie zapomnimy o dodatku świeżych warzyw i produktu zbożowego (kaszy, pełnoziarnistego lub brązowego ryżu, ewentualnie razowego makaronu). Jeśli nie mamy możliwości zjedzenia w pracy ciepłego posiłku, przygotujmy w domu więcej kanapek. Z powodzeniem zastąpią obiad, który możemy zjeść po przyjściu do domu.

Gdy wrócimy zmęczeni po całym dniu pracy i bez większego entuzjazmu do gotowania przyrządźmy szybką i lekką kolację. Możemy zjeść omlet, kanapki lub warzywa (świetnie nadadzą się te mrożone, już umyte i obrane) z pieczoną ryba i ryżem. Jeśli mieszkamy sami możemy przygotować większą porcję kolacji i zjeść ją także następnego dnia. Pamiętajmy, aby ostatni posiłek zjeść do 2-3 godzin przed położeniem się spać. Nie musi to być godzina 18, zwłaszcza jeśli idziemy spać o 23. Ważne jest, aby nie kłaść się spać z pełnym brzuchem. Nasz metabolizm zwalnia właśnie wieczorem, dlatego kolacja powinna być pożywna, lekka i smaczna.

 

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*