nawadniaj_organizm (1)

Nawadniaj organizm

Kluczowe w odchudzaniu oraz dbaniu o prawidłowe zdrowie jest właściwe nawadnianie organizmu. Często zapominamy, że w 40-70% nasze ciało składa się z wody. To w niej zachodzą ważne dla prawidłowego funkcjonowania procesy, to ona pozwala nam pozbywać się toksyn i dbać o dobrą kondycję. Wypijanie zalecanej ilości wody mineralnej to warunek konieczny do spełnienia na drodze do dobrego samopoczucia i zdrowia.

Człowiek, na jeden kilogram masy ciała potrzebuje około 30 ml wody. Zapotrzebowanie to wzrasta podczas upału, gorączki,  intensywnego wysiłku fizycznego czy w ciąży i okresie karmienia piersią. Wodę tracimy nieustannie, przez płuca (oddychając), skórę (pocąc się), nerki (wydalając mocz) oraz drogą przewodu pokarmowego z kałem. Jeśli uzupełnimy te starty, bilans wyjdzie na zero. Zapewni nam to odpowiednie nawodnienie organizmu, które ułatwi właściwe funkcjonowanie.

nawadniaj_organizm (2)Utracone pływny należy uzupełniać na bieżąco. Zaleca się pice około 8 szklanek wody dziennie. Wypijanie na raz butelki wody nie pomoże nam sprawnie nawodnić wszystkich komórek organizmu. Nawet niewielkie odwodnienie może pogarszać samopoczucie, powodować bóle głowy, rozdrażnienie czy senność. Jeśli zostanie zlekceważone przyczyni się do rozwoju groźnego dla zdrowia i życia odwodnienia.

Zaleca się włączenie od codziennej diety wody średniozmineralizowanej, czyli takiej, która w 1 litrze zawiera 500-1000 mg składników mineralnych. Unikajmy wód smakowych, które są jedynie źródłem cukrów i sztucznych dodatków. Zamiast takiej wody wybierzmy naturalną z dodatkiem świeżego soku z cytryny, pomarańczy lub grejpfruta.

Pamiętajmy, że nawadniające działanie mają także herbatki ziołowe, słabe napary, rozcieńczone soki, zupy, fermentowane napoje mleczne oraz niektóre warzywa i owoce. Włączenie ich do swojego codziennego menu może być formą pomocną w nawadnianiu, jednak nigdy nie zastąpi czystej wody.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*