Odchudzanie zimą? To możliwe!

Wydaje się, że jedyną sprzyjającą odchudzaniu porą roku jest wiosna. Łatwiej o świeże warzywa i owoce, dzień jest dłuższy więc mamy szansę potrenować na zewnątrz, ale przede wszystkim dopada nas naprawdę silą motywacja – wakacje i perspektywa plażowania w bikini. Zimą odchudzanie schodzi na drugi plan. Niesłuszne. Ten czas także sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów.

biegaczkaKrótszy dzień większość z nas uznaje za wadę zimy. A to właśnie świetna okazja do zapisana się na fitness lub siłownię. Gdy na dworze zimno, nie szkoda marnować słonecznego i pięknego popołudnia na trening w czterech ścianach. Dlatego jeśli jeszcze nie masz karnetu, pędź po niego i korzystaj póki możesz. Wiele klubów i siłowni oferuje także dodatkowe benefity w postaci darmowej sauny. To idealnie zakończenie ciężkiego i wyczerpującego treningu. Zwłaszcza gdy na dworze słota i niskie temperatury. Jeśli nie jesteś fanem siłowni lub zamkniętych pomieszczeń postaw na sport w terenie. Do wyboru masz biegówki, spacery, nordic walking oraz jazdę na łyżwach. Bieganie lub inne formy aktywności na świeżym powietrzu zimą cię przerażają? Niesłusznie. Wystarczy odpowiedni ubiór i nawet mróz nie będzie twoim wrogiem. Przebieżka na w lesie czy parku z pewnością dobrze ci zrobi. Nie tylko podkręci metabolizm, ale także usprawni krążenie krwi i limfy, zahartuje organizm i pozytywnie wpłynie na twoją odporność.

Zima to także świetna okazja do wyrobienia właściwych nawyków żywieniowych. Mamy więcej czasu na przygotowanie pożywnego posiłku w domu, gdyż chętniej wracamy do niego zaraz po pracy. Wykorzystajmy to i zadbajmy, aby zjadać 4-5 posiłków dziennie. To gwarancja skutecznego odchudzania i zdrowego żywienia. Jedną z lepszych i zalecanych przez specjalistów potraw na diecie się zupy. Jeśli przygotujemy je na wywarach warzywnych lub drobiowo-warzywnych, nie zaprawimy śmietaną, ale jogurtem z pewnością sobie nie zaszkodzimy. Przeciwnie. Zupy to bogactwo witamin i składników mineralnych. To także tania, lekka i zdrowa przekąska. Idealna zimowe chłody. Najlepszy wybór to zupa pomidorowa, ogórkowa, kapuśniak, barszczyk, zupy krem (z cukinii, dyni, warzyw korzeniowych).

kobieta w kuchniZima to pora w której ciężko dostać świeże i polskie warzywa czy owoce. Za to cytrusów, owoców egzotycznych, suszonych czy orzechów mamy pod dostatkiem. Włączmy je do swojego codziennego menu jako alternatywę dla słodyczy. To zdrowe i pożywne przekąski, które dostarczą błonnika pokarmowego, cennych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych.

Dla chcącego nic trudnego. Nawet zima nie może być wymówką do zaprzestania diety. Fakt, trudniej o urozmaicone menu, jednak przy odrobinie wyobraźni i motywacji nawet zimowa dieta może zdziałać cuda. Ponadto zaniedbanie zdrowego żywienia zimą, skutkuje przybieraniem na wadze w ekspresowym tempie. Nie dopuści do tego. Jeśli zachowamy swoją wagę wiosną łatwiej będzie nam pozbyć się dodatkowych kilogramów.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*