odchudzanie (1)

Odchudzanie bez tajemnic

Moda na odchudzanie i zdrowy styl życia nieustannie trwa. Każdy chce o siebie zadbać, aby czuć się lepiej i być w świetnej formie. Bywają przypadki, w których utrata zbędnej masy ciała jest konieczna, gdyż BMI wskazuje na nadwagę lub otyłość. Bez względu na motywację, która skłania nas do chudnięcia, warto robić to rozsądnie. Poznajmy zatem najważniejsze aspekty odchudzania, aby było skuteczne i bezpieczne.

Każdy etap odchudzania wymaga wielkich zmian, silnej motywacji oraz wytrwania w postanowieniach. Zarówno początek, jak i koniec diety odchudzającej to newralgiczne momenty, w których łatwo o popełnienie błędu. Jeśli chcemy je wyeliminować i sprawić, aby odchudzanie nie przysporzyło nam zmartwień, podejdźmy do diety we właściwy sposób.

Trudne i ważne początki

odchudzanie (2)Podejmując decyzję o odchudzaniu należy zachować rozsądek. Szybkie odchudzanie zaowocuje sporą utratą nadwagi, jednak obarczone jest także dużym ryzykiem wystąpienia efektu jo-jo. Pamiętajmy, że nadwaga nie pojawiła się z dnia na dzień. W związku z tym, trudno będzie nam pozbyć się jej w jeden czy dwa tygodnie. Planują dietę postawmy na realne cele. Wyznaczmy optymalny termin na osiągniecie upragnionej masy ciała. Zaleca się, aby tygodniowo tracić 0,5 do 1 kg. Pozwoli to na zrzucanie zbędnej tkanki tłuszczowej, a nie na utratę wody, mięśni czy składników mineralnych z kości. Zatem, jeśli planujemy schudnąć 5 kg, przyjmijmy, że potrwa to około 1,5 miesiąca. Gubienie takiej nadwagi w tydzień, za pomocą drakońskiej diety, może przynieść więcej szkód. Monotonne i niskokaloryczne plany żywieniowe osłabiają organizm, zwalniają metabolizm i powodują spore niedobory cennych składników odżywczych. W rezultacie, po takiej kuracji jesteśmy słabsi, mamy większe predyspozycje do tycia oraz zaczynają nas dopadać objawy niedoborów witamin czy składników mineralnych.

Jestem na diecie

Jeśli zdecydowaliśmy się na wybór diety, która umożliwi nam zdrowe odchudzanie powinniśmy pamiętać, aby przestrzegać jej zasad. Odstępstwa od głównych założeń planu żywieniowego mogą okazać się zgubne W trakcie kuracji odchudzającej należy zachować dyscyplinę. Nikt nie mówił, że będzie łatwo i przyjemnie. Aby odchudzanie było efektywne, musi wymagać poświęcenia z naszej strony. Zapomnimy zatem o drobnych grzeszkach i pilnujmy przestrzegania najważniejszych zasad zbilansowanej diety, która zapewnia bezpieczne i zdrowe odchudzanie.

Jedz regularnie, 4-5 posiłków dziennie. Pamiętaj, aby nie wychodzić z domu bez śniadania i wieczorem nie kłaść się głodnym do łóżka. Pierwszy posiłek zjedz po przebudzeniu, a ostatni 2-3 godziny przed snem. W ciągu dnia spożyj lekki lunch i dwie zdrowe przekąski.

Zrezygnuj z wrogów odchudzania; słodyczy, słodkich napojów, alkoholu, soków owocowych, słodkich jogurtów, deserów, ciast, słonych przekąsek czy przetworzonej żywności. Te produkty dostarczają jedynie pustych kalorii, a często także szkodliwych substancji. Zamiast po słodką przekąskę sięgnij po chrupiące warzywa lub niskokaloryczne owoce. Alternatywa są także migdały, orzechy, nasiona oraz owoce suszone.

Wyeliminuj z diety tłuste mięsa, zastąp je rybami i chudym drobiem. Włącz do jadłospisu  naturalnie produkty mleczne (serki, jogurty, kefiry, maślanki), jaja, rośliny strączkowe. Menu opieraj na źródłach węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego, czyli pełnoziarnistych produktach zbożowych.

Pij odpowiednią ilość niegazowanej wody mineralnej. Zaleca się nawet 2-2,5 litrów na dobę. Jeśli znacznie zwiększysz aktywność fizyczną nawadniaj się także w trakcie treningu. Odstaw soki, wody smakowe, słodkie napoje, mocne kawy i herbaty. Produktu te odwadniają i niekorzystnie wpływają na metabolizm.

Sięgnij po naturalne wspomagacze odchudzana: imbir, chili, białko, kurkumę cynamon. Pomogą przyspieszyć przemianę materii, oczyszczą organizm i zwiększą spalanie tłuszczów. Możesz wesprzeć się także suplementami. Pamiętaj jednak, że tabletki na odchudzanie najlepiej współpracują ze zdrową dietą i regularnym ruchem.

Upragniony koniec

Jeśli zwycięsko dotrzemy do końca naszych zmagań z odchudzaniem, pamiętajmy o jednej zasadzie. Dieta nie jest krótkotrwałym planem żywieniowym. To zbiór wytycznych i zasad, które powinny towarzyszyć nam przez całe życie. Tym bardziej jeśli mamy skłonności do tycia. Koniec kuracji odchudzającej, to nie koniec zakazów i nakazów. Co prawda nie tak restrykcyjnych, ale wciąż konkretnych. Jeśli pragniemy ustrzec się przed efektem jo-jo nie wracajmy do starych nawyków, gdy osiągniemy wymarzoną wagę. Zasady zdrowego żywienia oraz regularny trening powinny towarzyszyć nam cały czas.

Skuteczne odchudzanie wymaga kompleksowego podejścia. Jego najważniejszymi elementami są racjonalne żywienie oraz regularna aktywność fizyczna. Zmiana stylu życia zaowocuje nie tylko pozbyciem się nadwagi, ale także polepszeniem zdrowia i samopoczucia.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*