biodro

Pokonaj cellulit

Cellulit, pomarańczowa skórka, to zmora większości pań. Ponad 90% kobiet cierpi z powodu nieestetycznych zmian w okolicy ud, kolan, ramion i pupy. Pokonanie cellulitu wymaga cierpliwości i działania z wielu stron: dietą, ćwiczeniami, masażami i odpowiednimi zabiegami pielęgnacyjnymi.

Cellulit jest zdeformowaną tkanka tłuszczową. Głównymi objawami pojawienia się cellulitu są nierówna i powybrzuszana skóra, która wyglądem przypomina powierzchnię pomarańczy. Charakterystyczne zagłębienia oraz grudki pojawiają się najczęściej u pań, w okolicach pośladków, ud, kolan i ramion. Cellulit powstaje w skutek nacisku, jaki wywiera tkanka tłuszczowa na tkankę łączną. W wyniku tego procesu następuje zbijanie tkanki tłuszczowej, co objawia się nierównościami widocznymi gołym okiem na skórze. Z powstawanie cellulitu obwinia się głównie rozchwianą gospodarkę hormonalną, złą dietę, brak aktywności fizycznej i niestety geny, na które nie mamy wpływu. Jednak czynniki środowiskowe, do których należy styl życia, można i trzeba modyfikować.

Dieta antycellulitowa

To przede wszystkim zdrowa i zbilansowana dieta. Jej najważniejszymi zasadami są:

  • cellulit (3)Regularne spożywanie małych posiłków. Jedz tak, aby każdego dnia dostarczyć 4-5 małych porcji zdrowego jedzenia.
  • Rezygnacja ze słodyczy i przetworzonej żywności.
  • Odstawienie tłustych mięs i tłustego mleka oraz nabiału. Zastąpienie ich chudym drobiem, potrawami z nasion strączkowych, rybami oraz chudymi przetworami mlecznymi.
  • Wyeliminowanie z diety produktów zbożowych z oczyszczonych mąk i zastąpienie ich pełnoziarnistymi.
  • Wypijanie odpowiedniej ilości wody mineralnej.
  • Rezygnacja z alkoholu i słodkich napojów.
  • Odstawienie soli i używanie przypraw ziołowych.

Pamiętaj, że jadłospis musi być dopasowany pod względem wartości odżywczej i energetycznej do twoich potrzeb. Zbyt wysoka kaloryczność diety to najszybsza droga do otyłości.

Ćwiczenia zwalczające cellulit

Zanim zaczniemy zastanawiać się nad rodzajem ćwiczeń wiedzmy jedno. Tylko regularny ruch pomoże nam walczyć z cellulitem. Najodpowiedniejsze są ćwiczenia aerobowe, które umożliwiają redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej. Zaleca się bieganie, jogging, kobietamarszobiegi, pływanie, jazdę na rowerze czy rolkach. Obok treningu wyszczuplającego powinny znaleźć się specjalne ćwiczenia modelujące sylwetkę. Przysiady kształtujące pupę i uda, brzuszki, ćwiczenia na siłowni na specjalistycznym sprzęcie.

Masaże i pielęgnacja

Masowanie zmian na dach czy pośladkach stymuluje krążenie krwi oraz płynów ustrojowych. W ten sposób możemy walczyć z nieestetycznymi grudkami. Polecane są specjalistyczne masaże wykonywane w gabinetach oraz te, które możemy zrobić w zaciszu domowym. Peelingi oraz specjalne kremy to dodatek do kompleksowego programu wali z cellulitem. Stosowanie wyłącz ich nie da pożądanych efektów. Podstawą jest dieta i ruch.

 

 

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*