biegacze

Trening odchudzajacy

Właściwy trening obok zbilansowanej diety to przepis na sukces w odchudzaniu. Tylko regularna aktywność fizyczna, podejmowana codziennie lub prawie codziennie pozwala nam osiągnąć zamierzone efekty w postaci utarty nadwagi. Jak trenować, aby spalać tłuszcz i wzmacniać mięśnie?

Pierwszą rzeczą o której warto pamiętać podczas odchudzania jest regularny trening aerobowy. Trening cardio, bo tak brzmi alternatywna nazwa dla wysiłku aerobowego, to ćwiczenia, których celem jest spalanie tkanki tłuszczowej. Ważną zasadą jest czas, który powinniśmy poświęcić na ten rodzaj ćwiczeń. Nie powinny być krótsze niż 25 minut. Dopiero po takim czasie organizm zaczyna spalać nagromadzony tłuszcz. Wcześniej energii dostarczają nam zapasy glikogenu zmagazynowane w wątrobie. Organizm niechętnie spala tłuszcz. W związku z tym, aby trening był efektywny, oprócz trwania określonego czasu nie może być zbyt pulsometrintensywny. Katowanie się szybkim bieganiem nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, gdyż nadmiernie obciążymy mięsnie, nie dostarczając im tlenu. Tlen jest niezbędny w procesie spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego pamiętaj, aby wysiłek był długotrwały i niezbyt intensywny. Przykładem dobrego treningu aerobowego jest jogging, pływanie, jazda na rowerze lub rolkach. Podczas ćwiczeń należy kontrolować swoje tętno, optymalnym przedziałem są wartości 55-85% maksymalnego tętna. Tętno maksymalne wyliczamy ze wzoru:

HR max = 220 – wiek

Należy pamiętać, że trening odchudzający to nie tylko spalanie tłuszczu, ale całości dostarczanej energii. Wzrost intensywności wysiłku sprawia, że zużycie energii staje się większe. Dlatego w miarę osiągania kolejnych poziomów wytrenowania powinniśmy zwiększać intensywność naszych ćwiczeń. W procesie odchudzania równie istotne są także ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie ciała. Przykładami są przysiady, pompki czy brzuszki.  Ćwiczenia te zwiększają procentową zawartość tkanki mięśniowej, a to wpływa na przyspieszenie przemiany materii. Zwiększają także naszą wytrzymałość i siłę mięśniową, a co najważniejsze ładnie kształtują ciało.

Pamiętaj, że najważniejsza jest systematyczność. Początkowo ćwicz 3 razy w tygodniu, a finalnie staraj się uprawiać aktywność fizyczną każdego dnia. Pozwoli ci to pozbyć się nadwagi, zachować szczupłą sylwetkę i zadbać o swoje zdrowie.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany.Wymagane pola są oznaczone *

*